2/12/2006

SEM markt transparantie > Overture online bid tool

Via een andere marketeer kwam ik vandaag op de oline bid tool van Yahoo(Overture). Dit is nou de markttransparantie die ik nog mis bij Google. tenminste ik heb bij Google nog geen ingangen gezien om dit soort informatie in te zien als 'eenvoudige marketeer' zonder een Adwords account. Ik kan me voorstellen dat de gemiddelde MKB'er ook gebruik wil maken van de voordelen van online marketing tools zoals adwords. Zonder goed inzicht in wat, waar, hoe en hoeveel is die stap niet te maken.

Als het goed is hebben partijen als Checkit en Traffic4U daar meer inzicht in maar denk er stiekem toch aan om ook zelf een 'Google professional' te worden en meer up to date info te kunnen inzien wanneer nodig. Hierdoor kan ik ook kleine campagnes inrichten als test en ook zonder (relatief tot een korte campagne) hoge opstartkosten.

Vraag me zowiezo af hoeveel andere adverteerders hiernaar kijken, gewoon om de bedrijven waarmee je werkt wakker te houden....

1 Comments:

  • Een Google Advertising Professional worden biedt inderdaad voordelen, maar vergeet niet dat het aardig wat tijd kost om het te worden.

    Daarnaast kan iedereen kan het wiel wel opnieuw uitvinden: maar wil, kan en mag je hieraan je (werkgevers) tijd besteden? Of koop je de benodigde kennis liever in?

    De noodzaak om zelf aan de knoppen te gaan zitten, komt volgens mij voort uit óf een diepgaande interesse in de werking van SEA óf uit gebrek van vertrouwen in het bureau waarmee wordt samengewerkt. De diverse tools die de advertentienetwerken wel/niet ter beschikking stellen, wakkeren deze behoefte denk ik alleen maar aan..

    Wanneer je het bureau waarmee je (samen)werkt niet deskundig genoeg acht en om die reden zelf aan de knoppen wilt gaan zitten, dan is het denk ik tijd om dit eens met het bureau te bespreken. Is het puur uit interesse dan vraag ik me af of de baten de kosten wel te boven gaan..

    Maar stiekem blijft het wel erg leuk om het wiel ook zelf uit te kunnen vinden! ;)

    By Blogger webnoise, at 2:36 p.m.  

Een reactie posten

<< Home








Welkom op match2knowledge!
een marketing weblog, opgezet en onderhouden door Mark de Kock

Het is soms wat irritant maar advertenties helpen de marketeer overleven. Mocht je een interessant onderwerp zien is klikken niet verboden